راهنمای خرید هود مخفی - ۰ تا ۱۰۰ نکات ضروری پیش از خرید هود مخفی

هود مخفی برای آشپزخانه های مدرن امروزی به یکی از محبوب ترین مدل های هود تبدیل شده است. در راهنمای خرید هود مخفی که توسط کارشناسان فروش فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه مدنی نقشینه جمع آوری شده است به معرفی امکانات و ویژگی های این مدل از هود خواهیم پرداخت تا بتوانید پیش از خرید، با ویژگی های هود مخفی آشنا شوید.

هود آشپزخانه مخفی یکی از مدل های پرفروش هود است که به دلیل نوع نصب و کیفیت بسیار خوب مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.

 

مشاهده فیلم راهنمای خرید هود مخفی

در فیلم زیر به بررسی انواع مختلف هود مخفی و ویژگی های آن پرداختیم.

 

 

هود مخفی در آشپزخانه

هنگام آشپزی و پخت غذا، برخی از مواد غذایی ممکن است بوی نامطبوعی در فضای آشپزخانه ایجاد کنند. به علت نزدیک بودن فضای آشپزخانه و نشیمن، لازم است برای رفع این بو کاری انجام داد.

همچنین هنگام سرخ کردن غذا ذرات روغن در فضا منتشر می شود؛ راه مناسب جلوگیری از این موارد، استفاده از هود آشپزخانه است.

مدل های زیادی از هود آشپزخانه توسط تولیدکنندگان مختلف تولید شده است که با توجه به دکوراسیون آشپزخانه می توانید از آن استفاده نمایید.

اگر با انوع هود آشپزخانه آشنا نیستید پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه نمایید:

 

دکوراسیون آشپزخانه های جدید به گونه ای است که استفاده از کابینت یکپارچه رواج بیشتری پیدا کرده است. از این رو استفاده از هود مخفی به کسانی که تمایل به استفاده از این سبک دکوراسیون دارند توصیه می شود.

استفاده از هود مخفی در کابینت ممبران نیز نمای زیبایی به آشپزخانه شما می دهد.

هنگام خرید هود مخفی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید هود مخفی توجه به برخی نکات ضروری است؛ پیش از انتخاب حتما از فروشنده درباره موارد زیر سوال بپرسید:

  • قدرت مکش 
  • میزان روشنایی هود 
  • اندازه هود
  • نوع فیلتر مورد استفاده
  • رنگ بدنه

 

هود مخفی خوبه؟

 

هود مخفی خوبه؟

این سوال بسیاری از مشتریان فروشگاه ما می باشد. کیفیت هود مخفی مانند سایر مدل های هود آشپزخانه به مواردی مثل نوع موتور، شرکت سازنده ، جنس بدنه هود، نوع فن و فیلتر هود بستگی دارد.

 

یک مدل هود مخفی که جنس بدنه آن استیل و شیشه مشکی است هود مخفی ایلیا استیل مدل دینا می باشد. این هود دارای ریموت کنترل و صفحه کلید لمسی است. البته این مدل از هود پرنیان فاقد سنسور است و اگر می خواهید هود با سنسور تهیه نمایید به مدل های دیگر رجوع کنید. 

طول هود مدل دینا 75 سانتی متر است و با استفاده از موتور 4 دور توربو مجهز به ترموگارد قدرت مکشی معادل 400 مترمکعب دارد.

 

هود پرنیان استیل PH 4709 یک مدل هود دارای سنسور دود، بو، گاز، حرارت است، با قدرت مکش 720 متر مکعب بر ساعت یکی از مدل های خوب هود مخفی است که قدرت زیادی دارد.

در این مقاله به همراه فیلمی که منتشر نمودیم چند مدل هود مخفی از برندهای بسیار خوب ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد.

 

مارک هود مخفی با کیفیت کدام است؟

شرکت های بسیاری در داخل ایران به تولید هود مخفی می پردازند. همچنین بسیاری از فروشگاهها مدل های هود مخفی خارجی را نیز موجود دارند.

انتخاب و خرید هود مخفی باکیفیت برای شما ممکن است کار دشواری باشد. می توانید با بررسی پیشنهادات ما انتخاب مناسب تری داشته باشید.

اولین هود مخفی که قصد معرفی امکانات آن را داریم هود مخفی لتو  می باشد.

هود لتو یکی از محصولات بسیار باکیفیت خارجی است که در مدل های زیبایی تولید می شود.

هود مخفی لتو

 

این هود به دلیل مکش بسیار خوب طرفداران زیادی دارد. leto در کشورهای ایتالیا،‌ چین و ترکیه تولید می شود. خدمات پس از فروش هود مخفی لتو در ایران به عهده شرکت Leto+ است و توانسته است رضایت خاطر مشتریان زیادی را جلب نماید.

هود توکار به دلیل اینکه درون کابینت نصب می شود ابعاد استاندارد و مشخصی دارد. معمولا مدل های هود مخفی موجود در بازار به طول ۷۰ سانتیمتر و عرض ۳۰ سانتی متر تولید می شوند.

اگر می خواهید هود مخفی با اندازه بزرگتر تهیه کنید از بین مدل های شرکت لتو، می توانید یک مدل هود مخفی با اندازه ۹۰ سانتی متر خریداری نمایید.

هود مخفی لتو مدل H46 در اندازه ۹۰ سانتی متر و به صورت کشویی تولید شده است.

هود مخفی باکیفیت - هود لتو مدل H46

 

یکی از امکانات بسیار خوب هود H46 امکان نصب فیلتر ذغالی است. استفاده از فیلتر ذغالی برای هود در آشپزخانه هایی که امکان نصب دودکش برای خارج کردن دود و بو از آشپزخانه وجود ندارد بسیار مفید است.

این هود از فیلتر آلومینیومی چند لایه نیز بهره می برد. صفحه کلید هود توکار لتو از نوع مکانیکی است. به این نکته توجه کنید که هود فاقد سنسور می باشد.

هود مخفی لتو در سه سایز ۷۰، ۷۵ و ۹۰ سانتی متر به  رنگ استیل تولید می شود.

با توجه به خارجی بودن این محصول، قیمت بالاتری نسب به مدل های هود ایرانی دارد.

 

هود مخفی ایرانی چی بخرم؟

شرکت های زیادی در داخل ایران علاوه بر تولید سایر لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز،‌ فر و سینک، تولید انواع هود آشپزخانه را نیز در برنامه خود دارند.

یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده هود در ایران که نام آن برای بسیاری از ما آشناست هود کن می باشد.

شرکت کن هود زیرکابینتی، شومینه ای، مورب،‌ جزیره و هود مخفی را در رنگ ها و مدل های متفاوت با کیفیت بسیار بالا تولید می کند.

در مقاله زیر به طور کامل به معرفی مدل های این هود پرداخته ایم.

 

هود مخفی کن در چند مدل و چند سایز مختلف در رنگ های مشکی و استیل تولید شده است.

ویژگی های هود مخفی کن

  1. پنل تنظیمات با کلید مکانیکی در مدل هود کن مدل ۱۴۴۰ استیل
    توجه داشته باشید به دلیل اینکه هود مخفی در قسمت زیر کابینت قرار می گیرد، تنظیمات هود با استفاده از کلید مکانیکی راحت تر انجام می شود.
  2. پنل تنظیمات لمسی
  3. فیلتر آلومینیومی چند لایه
  4. صفحه نمایش دیجیتال 
  5. ریموت کنترل از راه دور 
    برای بسیاری از افراد خرید هود مخفی با ریموت کنترل راه دور در اولویت است. هود کن مدل ۱۴۵۰ مشکی و استیل در سایز ۶۰ و ۹۰ سانتی متر تولید می شود و علاوه بر صفحه کلید لمسی دارای ریموت از راه دور نیز می باشد.

 

هود مخفی ایرانی - هود توکار کن مدل ۱۴۵۰

 

 

 

شرکت های ایرانی دیگری نیز هستند که در زمینه تولید هود مخفی موفق عمل کرده اند که می توانید در لیست زیر آنها را مشاهده نمایید:

 

امکانات هود مخفی

اکنون به توضیح برخی امکانات می پردازیم و مدل هایی که دارای این ویژگی هستند معرفی می کنیم.

فیلتر هود مخفی

فیلترهای مورد استفاده در مدل های قدیمی هود، از نوع الیاف بود. برای تعویض این فیلتر لازم بود فیلتر جدید بخرید و فیلتر قبلی پس از کثیف شدن قابل استفاده نبود.

 

فیلتر آلومینیومی هود مخفی

 

مدل های جدید هود و انواع هود مخفی از فیلتر آلومینیومی استفاده می کنند، مزیت فیلتر آلومینیومی نسبت به فیلتر الیافی این است که می توانید آن را پس از شستن مجددا مورد استفاده قرار دهید. 

روش شستشوی فیلتر هود مخفی به چه صورت است؟

برای شستن فیلتر آلومینیومی کافیست آن را در مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید و سپس آن را شسته و پس از خشک شدن مجددا در محل خود نصب کنید. هود مخفی ایلیا استیل مدل دیبا نیز یکی از مدل هایی است که می توان فیلتر آن را در ماشین ظرفشویی قرار داد.

همچنین می توانید فیلتر را در ماشین ظرفشویی نیز قرار دهید و به راحتی بشویید.

برخی از مدل های هود مخفی نیز قابلیت نصب فیلتر ذغالی دارند. اگر آشپزخانه شما به گونه ای طراحی شده است که امکان نصب دودکش را ندارید، یا اگر اجاق گاز شما در وسط آشپزخانه قرار دارد، بهترین گزینه ای که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم هود مخفی لتو مدل h61 است.

 

هود مخفی با فیلتر ذغالی - هود لتو مدل H61

 

قدرت مکش هود مخفی

قدرت مکش هود به نوع موتور آن بستگی دارد. در مدل های جدید هود از موتور توربوی پرقدرت استفاده می شود.

تعداد دور موتور هود در مدل های مختلف متفاوت است. به طور معمول هود مخفی بین ۳ تا ۵ دور موتور دارد.

به طور مثال هود مخفی داتیس مدل گلوریا با قدرت مکش ۹۰۰ متر مکعب بر ساعت یکی از انواع هود مخفی پر قدرت ایرانی است.

 

 

توجه کنید صدای هود در صورت استفاده از دور موتور بالا بیشتر می شود. البته صدای هود مخفی به عامل دیگری مثل فن هود نیز بستگی دارد.

مدل دیگر هود مخفی ایرانی که قدرت مکش بسیار زیادی دارد هود مخفی مستر پلاس مدل H912W می باشد.

 

هود مخفی مسترپلاس مدل H912W

ابعاد هود مخفی

در بخش های بالاتر به طور مختصر به این مورد اشاره کردیم. هود مخفی به صورت کامل درون کابینت نصب می شود. بنا براین لازم است از ابعاد استاندارد رعایت شود. عرض هود مخفی معمولا ۳۰ سانتی متر است. طول هود مخفی نیز به طور معمول ۷۰ سانتی متر است. البته به دلیل اینکه برخی خریداران نیاز به استفاده از هود با سایز بزرگتر دارند، هود مخفی در سایز ۸۰ و ۹۰ سانتی متر نیز تولید شده است.

 

هنگام خرید هود مخفی حتما به ابعاد آن دقت کنید، به این اندازه ها برای ساخت کابینت احتیاج خواهید داشت.

 

هود مخفی سفید

رنگ هود نیز یکی از عواملی است که هنگام خرید به آن توجه می کنیم. بسیاری از افراد این نظر را دارند که رنگ هود مخفی به دلیل نصب توکار اهمیت چندانی ندارد، اما این نکته را در نظر بگیرید که قسمت زیرین هود، فیلتر و پنل تنظیمات آن از قسمت زیرین کابینت دیده می شود. اگر کابینت با نمای سفید دارید هود مخفی سفید برای شما بهتر است.

اگر قصد خرید هود مخفی سفید را دارید می توانید مدل های هود داتیس را مشاهده نمایید.

هود داتیس مدل گلوریا کلاسیک اولترا یکی از مدل های زیبای هود مخفی سفید است.

 

هود مخفی سفید داتیس

 

طریقه نصب هود مخفی

سوال بسیاری از مشتریان ما هنگام خرید هود مخفی این است که هود مخفی چگونه نصب می شود و  کابینت مناسب با هود مخفی کدام مدل است؟

فرقی نمی کند شما چه کابینتی برای آشپزخانه خود داشته باشید، مساله این است که لازم است قسمت زیرین کابینت به اندازه ابعاد هود برش بخورد. این کار توسط کابینت ساز و مناسب با ابعاد هود مخفی انجام می شود. ارتفاع کابینت نیز باید مناسب با هود انتخابی شما باشد زیرا بدنه و موتور هود به طور کامل درون کابینت قرار می گیرد.

 

نصب هود مخفی

 

هود مخفی در کابینت های گلاس نیز به راحتی قابل نصب است.

یکی از انواع کابینت که نصب هود مخفی در آن به زیبایی آشپزخانه کمک بیشتری می کند، کابینت ممبران است.

برای نصب هود مخفی در کابینت ممبران، نیز لازم است پیش از ساخت کابینت به کابینت ساز ابعاد هود را اطلاع دهید.

از خدمات پس از فروش در شرکت های تولید کننده هود مخفی این است که پس از خرید هود،‌ کارشناس شرکت برای نصب هود مخفی به منزل شما می آید. پس نگران نصب هود توکار نباشید و با خیال راحت به انتخاب مدل باکیفیت هود مخفی بپردازید.

یکی از شرکت های بسیار خوب ایرانی که خدمات پس از فروش بسیار خوبی از قبیل سرویس، نصب و تعمیر هود را انجام می دهد، شرکت هود آلتون است.


با خرید هر مدل از هود از این شرکت مانند هود مخفی  آلتون مدل H601B و هود مخفی آلتون مدل H601W می توانید حتی در روزهای تعطیل نیز از خدمات شرکت آلبا گاز بهره مند شوید.

 

نصب هود مخفی - هود توکار آلتون

 

فاصله هود مخفی تا گاز باید چقدر باشد؟

واضح است که هود مخفی نیز باید به طور کامل بالای اجاق گاز قرار بگیرد و اندازه آن نیز متناسب با اندازه اجاق گاز باشد.

ارتفاع هود مخفی از گاز باید بین ۶۵ الی ۸۰ سانتی متر باشد.

همچنین این را بدانید که از کابینت بالای گاز برای مصارف دیگر نمی توانید استفاده کنید و به طور کامل به هود اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

مزایا و معایب هود مخفی

هر کالایی که خریداری می کنیم دارای مزیت ها و مشکلاتی است، پس خوب است پیش از خرید با این موارد آشنا باشیم تا با اطلاع کامل خرید مطمئن تری انجام دهیم

مزایای هود توکار

مخفی بودن:

مهم ترین مزیت هود توکار در مخفی بودن آن است، ‌این موضوع باعث یکپارچه شدن کابینت آشپزخانه می شود و نمای زیبایی به آن می دهد.
همچنین برای افرادای که به سبک مینیمال علاقمند هستند استفاده از هود مخفی بسیار کاربردی است.

مکش خوب:

یکی از مواردی که باعث می شود هود آشپزخانه مکش بهتری داشته باشد نحوه قرار گیری و زاویه آن با گاز است، هود مخفی زاویه ۹۰ درجه با گاز دارد و اگر اندازه آن مناسب با گاز انتخاب شود به خوبی می تواند مکش بو و ذرات چربی را انجام دهد

البته هنگام خرید به قدرت مکش و کیفیت موتور هود نیز دقت کنید.

هود مخفی اخوان مدل H64-TB با قدرت مکش ۵۶۰ متر مکعب بر ساعت و موتور پرقدرت به خوبی قادر به تهویه هوا می باشد.

 

هود مخفی با مکش خوب - هود اخوان مدل H64 TB

 

سادگی هود:

به عقیده من یکی دیگر از مزیت های هود مخفی ساده بودن آن است، روش استفاده از این هود و تمیز کرن فیلتر آن بسیار ساده است. مدل های این هود از شیشه سکوریت ساده به رنگ مشکی،‌ سفید یا استیل تهیه شده است و تردید شما برای انتخاب طرح و رنگ از بین می رود.

 

معایب هود توکار

اندازه هود مخفی:

یکی از مهم ترین معایب هود مخفی که می توانیم به آن اشاره کنیم ابعاد آن است. همانطور که در قسمتهای بالاتر نیز اشاره کردیم هود مخفی باید اندازه استانداردی داشته باشد تا درون کابینت قرار بگیرد. این موضوع باعث محدودیت در طراحی و خرید هود توکار شده است.

کیفیت ساخت هود مخفی:

بسیاری از افراد معتقدند کیفیت ساخت هود مخفی نسبت به مدل های دیگر پایین تر است. اما ما این موضوع را رد می کنیم. هود مخفی نیز مانند سایر مدل ها از قطعات باکیفیت و موتور مناسب استفاده  می کند. تولید کنندگان این کالا به دلیل رغبت مردم به استفاده از این هود برای کیفیت محصول نهایی تلاش زیادی کرده اند. هود مستر پلاس را می توانیم به عنوان یکی از باکیفیت ترین مدل های هود معرفی نماییم.

صدای هود مخفی:

توضیح دادیم که تولید صدا در هود به عواملی مثل دور موتور و نوع فن بستگی دارد، اما به دلیل اینکه هود مخفی از اندازه محدودی برخوردار است ممکن است صدای تولید شده توسط آن از سایر مدل ها اندکی بیشتر باشد.

البته توجه کنید که هیچ هود بی صدایی وجود ندارد، همه مدل های هود تولید شده مقدار اندکی صدا تولید خواهند کرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی و معرفی مدل های هود مخفی خارجی و ایرانی پرداختیم.

ابتدا به نقش هود در آشپزخانه اشاره کردیم و دلایل محبوبیت هود مخفی بین مشتریان را توضیح دادیم.

سپس نکاتی را که هنگام خرید هود مخفی لازم است به آن توجه کنید تا انتخاب صحیح داشته باشید را برای شما بیان کردیم.

در ادامه به این موضوع پرداختیم که آیا خرید و استفاده از هود مخفی خوب است یا خیر، همچنین معرفی مارک خوب هود مخفی را در ادامه توضیحات خود اضافه نمودیم. بهترین هود مخفی خارجی موجود در بازار را معرفی کرد و سپس چند مدل هود مخفی ایرانی را نیز نام بردیم. در ادامه به بررسی امکانات هود مخفی پرداختیم و هر کدام را توضیح دادیم.

طریقه نصب هود مخفی را نیز توضیح داده و ابعاد کابینت مناسب برای نصب هود توکار را بیان نمودیم.

درباره فاصله مناسب هود مخفی با گاز نیز توضیحاتی ارائه دادیم.

در پایان به بیان مزایا و معایب هود مخفی پرداختیم و امیدوار هستیم با تهیه این مقاله جامع توانسته باشیم به سوالات شما درباره هود مخفی و خرید آن پاسخ مناسب داده باشیم. 

بعد از مطالعه این مطلب ممکن است بپرسید هود مخفی با قیمت مناسب را از کجا می توان تهیه کرد؟

چنانچه هر گونه سوالی در مورد هود مخفی و یا روش خرید اینترنتی و حضوری هود مخفی دارید می توانید با شماره های دفتر ما تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما در دفتر فروشگاه نقشینه آماده هستند به طور رایگان برای خرید انواع هود و سایر لوازم آشپزخانه پاسخگوی شما باشند

 

۰۲۱۲۲۳۳۷۷۵۳

۰۲۱۲۲۳۳۷۷۵۴

 

در بخش پایانی این صفحه نیز خواهید توانست سوالات،‌ نظر،‌ پیشنهاد و انتقاد خود را  مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.